سخنان بزرگان درباره امانت
 
ღ تک ستاره قطب جنوب ღ
فیلتر شکن ، کلیپ ، موزیک ، اس ام اس ، دانلود رایگان
هر که خیانت کند امانتی را در دنیا و به اهلش پس ندهد تا مرگ او را دریابد بر غیر ملت من مرده باشد و حق تعالی در قیامت از او در خشم باشد.((حضرت محمد (ص)))


 

راستی، امانت است و دروغ گفتن خیانت.((بوذرجمهر))

 

چیزهای کوچک به راستی کوچک هستند، اما امین بودن در چیزهای کوچک، کار بزرگی است.((مادر ترزا))

 

از محالات است که کسی را برای آنچه که هست، دوست بدارند. بیشتر آدمها چیزی را در دیگران دوست دارند که خود به آنها امانت می دهند: خودشان را، تفسیر و برداشت خودشان را از او ... .((گوته))

 

هرکس کتاب را به امانت (عاریه) داد، یک دستش را باید برید و هرکس پس بدهد، هر دو دستش را.((مثل فارسی))

 

هرگز کتابی به کسی امانت ندهید، چون به شما برگردانده نمی شود. من تمام کتابهای کتابخانه ام امانتی است که از دیگران گرفته ام.((آناتول فرانس))

 

حتی پزشکان در کمال راستی، امانت و پایبندی خود، اشتباه کرده‌اند و می‌کنند.((آنتونی رابینز))

 

اگر بخندی، دنیا با تو می‌خندد و اگر گریه کنی، تنها خود، گریه خواهی کرد؛ زیرا زمین پیر و اندوهگین باید شادمانی‌ات را امانت بگیرد، در حالی که به اندازه‌ی کافی، درگیر دشواری‌های خویش است.((الاویلر ویلکاکس))

 

مردانِ کارآزموده‌ی اجتماعی و سیاسی با حالات تصنّعی می‌توانند خود را بر فراستِ زمامداران عرضه کنند، و خوش خدمتی خود را به رخ آنان بکشند، در صورتی که پشت این نقاب ساختگی، نه خیرخواهی و خیراندیشی دارند و نه امانت‌داری برای انجام وظایف خود.((امام علی (ع)))

 

کسی که امین نباشد و امانت را برنگرداند، خسارت خواهد دید.((امام علی (ع)))

 

من با دو نفر جنگ خواهم کرد: مردی که چیزی را ادعا کند که شایسته‌ی آن نیست و مردی که از ادای حقّی (امانتی) که به عهده دارد، امتناع بورزد.((امام علی (ع)))

 

قطعی است که امر ما (اهل بیت) سخت است و بس دشوار. آن را تحمل نمی‌کند، جز مؤمنی که خداوند قلب او را برای ایمان آزمایش نموده است و حدیث ما را جز دل‌های امین و عقول و خِردهای متین نگاه نمی‌دارد.((امام علی (ع)))

 

مسیر تقوا روشن است و رونده‌ی آن راه، بَرنده‌ی سود و امانتدار آن، حافظ آن از نابودی است.((امام علی (ع)))

 

کسی که امانت را ناچیز شمارد و به آن خیانت کند و نفس و دین خود را از خیانت پاک نگرداند، قطعاً ذلّت و رسوایی را در دنیا به خود وارد ساخته و او در آخرت ذلیل‌تر و رسواتر خواهد بود.((امام علی (ع)))

 

بر تو باد به مصاحبان کهنه و حذر کن از مصاحبت مصاحبان تازه که ایشان را عهدی و امانتی و وفایی نیست و بر حذر باش از همه کس هر چند اعتماد بسیار داشته باشی.((امام جعفر صادق (ع)))

 

سه چیز است که خدا به هیچ وجه در آن رخصتی نداده است: اول پس دادن امانت از هر که باشد خواه نیکوکار و خواه بدکار، دوم وفا به عهد و پیمان کردن خواه با نیکوکار و خواه با بدکار، سوم نیکی با پدر و مادر خواه نیکوکار باشند و خواه بدکردار.((امام محمد باقر (ع)))

 

دو طرف صراط، امانت و صله‌ی رحم است. پس کسی که در امانت مردم خیانت نکرده است و با خویشان خود نیکی کرده از صراط به آسانی می‌گذرد زود به بهشت می‌رود و کسی که خیانت در امانت‌ها کرده و قطع صله‌ی رحم کرده است عمل دیگر او را نفع نمی‌دهد و صراط او را در آتش می‌افکند.((حضرت محمد (ص)))

 

اگر در کارهای کوچک درستکار باشید، در کارهای بزرگ نیز درستکار خواهید بود؛ و اگر در امور جزئی نادرست باشید، در انجام وظایف بزرگ نیز نادرست خواهید بود. پس اگر در مورد ثروت‌های دنیوی، امین و درستکار نبودید، چگونه در خصوص ثروت‌های حقیقی آسمانی به شما اعتماد خواهند کرد؟((انجیل لوقا))

 

تاجری که (‌در تجارت خود) امانت‌دار، راستگو و مسلمان باشد، روز قیامت با شهداء است (محشور می¬شود.)((حضرت محمد (ص))

 

‌تاجری که راستگو و امانت‌دار باشد (روز قیامت) با پیامبران و راستگویان و شهداست.((حضرت محمد (ص))

 

قر، امانت (خداوند به انسان) است پس کسی که او را بپوشاند، عبادت کرده است.((حضرت محمد (ص)))

 

‌هیچ قومی جز‌، با امانت (با قوم دیگر) همنشینی نمی‌کند. (یعنی تا اعتماد متقابلانه نباشد، ارتباطی هم نیست.)((حضرت محمد (ص)))

 

به کسی که تو را مورد اطمینان خود می‌داند، امانت (او) را بده و با کسی که به تو خیانت هم کرده است. خیانت مکن.((حضرت محمد (ص)))

 

زمانی که مردی سخنی گفت سپس متوجّه (اطراف) خود شد، پس، (بدان که با این کاری که انجام داده است) ‌آن سخن، امانت است. (و او نمی‌خواهد کسی بفهمد.)((حضرت محمد (ص)))

 

اولین چیزی که از (میان) این امت برداشته می‌شود، حیاء‌ و امانت است.((حضرت محمد (ص)))

 

کسی که امانت در او نباشد،‌ ایمان ندارد و کسی که وفا به عهد ندارد، دین ندارد.((حضرت محمد (ص)))

 

کسی که امانت ندارد، (در امانت خیانت می‌کند) ‌ایمانی برای او نیست.((حضرت محمد (ص)))

 

‌امانت‌داری،‌ روزی را و خیانت، فقر را فراهم می‌سازد. (‌زیرا به انسان امانت‌دار، اعتماد زیادی می‌شود و کارهای مهمّ و اساسی و پردرآمد به او سپرده می‌شود ولی انسان خائن در هیچ جایی،‌ اعتبار ندارد.)((حضرت محمد (ص)))

 

از شرائط ساعت (نشانه‌های قیامت) دشنام و سخن زشت گفتن و قطع کردن پیوند خویشاوندی و خائن دانستن امین و امین دانستن خائن است.((حضرت محمد (ص)))

 

علماء، افراد امینی هستند که حجّت خدا بر خلق او می‌باشند. (با بیان و شرح دستورات الهی، مردم را نسبت به تکالیف خود، آشنا می‌کنند.)((حضرت محمد (ص)))

 

کسی که با او مشورت می‌کنند، امانت‌دار است، اگر خواست، (با او) مشورت کرده و اگر (هم) خواست، مشورت نمی‌کنیم.((حضرت محمد (ص)))

(انسان) منافق صلاحیّت این را ندارد که نزد خداوند امین (و مورد اعتماد) باشد.((حضرت محمد (ص)))

 

مؤمن کسی است که مردم، او را نسبت به جان و مال و خون‌شان، امین می‌دانند.((حضرت محمد (ص)))


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
9 آذر 1389برچسب:, ::
★ALRYN★

درباره وبلاگ


دوستان خوبم سلام بلاخره بعد از 5سال فعالیت از بلاگفا به لوکس بلاگ اومدیم و اینجاهم همون تذکر سایت قدیم رو تکرار میکنم : این سایت همه مطالبش رو از خودش در نمیاره یعنی خودش تولید کننده نیست و با جمع آوری مطالب از دیگر سایت ها و ترجمه ی مطالب خارجی دوست داره تا شما یه وبسایت کامل داشته باشید. ما که راستش رو گفتیم
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان

 تـک ستاره قـطب جـنوب

 و آدرس alryn.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 138
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 138
بازدید ماه : 641
بازدید کل : 23945
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1



★خوش آمدید★  
اطلاعات نشان ميدهد که شما هنوز وارد سایت نشدید  برای دسترسی به کلیه امکانات و مطالب سایت باید وارد شوید
برای این کار در بخش ورود اعضا  نام کاربری و کلمه عبور خود را نوشته و دگمه ورود را بزنید
 اگر هنوز عضو نشدید براي عضويت سريع  اينجا  کليک کنيد
 
مدت زمان تکمیل فرم و عضویت شما کمتر از 30 ثانیه خواهد بود
با ثبت آدرس ایمیل خود در خبر نامه آخرین تغیرات + جدید ترین مطالب سایت را از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد